söndag 26 februari 2012

Vid mitt skrivbord...

...just nu!

Fjäril och lunnefågel
Min mormor kom från Färöarna och det är därifrån denna uppstoppade lunnefågel kommer. Jag fick den när jag var 6 år och den har följt mig genom livet.




Lappen vid min sida


Min anteckningsbok
















Det är alltid för tidigt att ge upp! 

Ett motto som jag alltid har försökt att leva efter, ibland dumdristigt intensivt!

Min lapp som hänger på väggen bredvid mitt skrivbord är fylld av saker som är jag, bokstäverna står för min kärlek för böcker och ord, trådrullen och ordet LEV, står för, ja just bara det LEV! 
Jag älskar stenar och är vid det här laget stenrik!! 
Och jag älskar att måla, kanske främst saker, väggar och möbler. Tavlorna gör jag mest i det dagliga livet!
Skalstock och skisspenna
Det tog ett tag innan jag var helt bekväm med min skalstock, men nu älskar jag den. Den kommer ifrån min kärastes farfar som var arkitekt.

Min I-pad och en gammal ritning

Jag måste komma igång med mitt projekt som jag ska göra i min utbildning: Café/butik och planen för idag är att gå till vår lokala blomsterhandel och hämta mer inspiration, men jag tycks inte komma iväg. Det är ju sååå roligt att redigera foton!

Men nu ger jag mig ut i solskenet! Vi ses kanske lite senare!


                                         Fortsatt trevlig dag!


                                                                                    /Jenny

8 kommentarer:

  1. Den där lunnefågeln... så himla, himla fin!!

    SvaraRadera
  2. Snygga, snygga bilder! Gillart! Och lunnefåglar har alltid fascinerat mig. Du har en egen.... :)

    SvaraRadera
  3. Fina bilder! Du får gärna ge mig en fotokurs någon dag;) Och vad roligt att ha så fina minnessaker från farfar och mormor! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart, men jag är inte så duktig, men det fixar redigeringsprogrammet!
      Kram

      Radera
  4. Vilket superhärligt och inspirerande inlägg. Jag har gått och funderat på ett inlägg om mitt skriv-/arbetsbord men det ser ju ut som ett katastrofområde och något hopp om bättring på den fronten finns inte inom överskådlig framtid. Men detta var verkligen jättebra, nu lägger jag mig och drömmer att mitt ser likadant ut. God natt.
    Kram!

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Jag blir väldigt glad!
Ha en fortsatt bra dag!

Kramar
Jenny

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...