torsdag 31 maj 2012

Askungen och häxan Surtant

Så kan det faktiskt vara hemma hos oss ibland och det är då inte jag som är Askungen! 

Men nu ska vi inte fördjupa oss i det, utan jag tänkte dela med mig av den stolthet jag känner för mina barn.

I måndags var vi på teaterföreställning:

Häxan Surtant och tårtan

Vår Ida är en ganska blyg tjej som inte gillar att stå i ramljuset. 
Därför förvånar det oss alla att hon gillar teater så mycket. 
Och duktig är hon. Ida spelade Askungen.
Trots nerver, så tog hon plats på scen och sa sina repliker tydligt och med styrka i rösten. 
Det var så att mina ögon tårades av lycka och stolthet.



Liljekonvaljer till Askungen!

Ja, denna vecka innehåller inte mindre än tre uppvisningar. 
Ikväll är det cabaré i Elsas klass.
Det ska bli spännande!
Hur ser er vecka ut?
Intensiv!? Underbar! Härlig!

Ha en fantastisk torsdag!

Sista dagen i maj!


Tack för alla era fina hälsningar!

                                                                                                /Jenny

15 kommentarer:

  1. Duktig tjej klart att du är stolt kram Diana

    SvaraRadera
  2. Förstår att du är stolt! :)
    I maj brukar det vara mycket av just föreställningar och familjekvällar med barnens klasser, så det är rätt så fullt upp nu! :)
    Och så fotbollsträningar på det...

    Kram Jonna

    SvaraRadera
  3. Åh duktiga dottern!!!! Såklart du ska vara stolt!!!
    Ha en fin torsdag!
    Kram / Maria

    SvaraRadera
  4. Såklart att du ska vara stolt!!!!!
    Hoppas att du får en bra dag!!

    Kraam Emma

    SvaraRadera
  5. Gud så söt hon är! vilken fin bild du tagit! Jag var också blyg och älskade teater som barn, det roligaste jag visste och ville bli skådespelare. Tror man tränar bort mycket blyghet genom teatern. kram Nilla

    SvaraRadera
  6. Klart du ska vara stolt! Vilken tjej.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Så duktigt av henne. Förstår att du är stolt.
    Man blir så rörd av att se sina barn både vara duktig och ha bra självkänsla att kunna göra sånt här.

    Jo min header gjorsejag via picmonkey som du tipsade om. Jag mixa o trixa lite nu. Vill du kan jag hjälpa dig.

    Kram Malin

    SvaraRadera
  8. Hei vennen :)

    Så flink ei jente! Kan godt skjønne at du er stolt :) Jeg og får så tårer i øyene da ungene klarer noe sånt :) For en herlig dag! :)

    Og for en spennende uke dere har og :) I helgen håper jeg at vi kanskje får lagt nytt gulv i stua!! Spennende!

    Ha en fin dag, søte deg :)
    Klem Lisa:)

    SvaraRadera
  9. Åh, jag blir tårögd. Förstår precis känslan. Man är ju liksom med sina barn där på scenen. Känner samma som dem på nåt sätt. Duktiga tjejen. Modig.

    Kramar

    SvaraRadera
  10. Vilken underbar känsla; både för er som föräldrar men även för er dotter som övervinner sin blyghet. Det är verkligen stort! Jag skulle med all säkerhet fälla ett gäng tårar om jag var i samma sits...

    Ha en fortsatt bra dag!
    Kram, Jenny

    SvaraRadera
  11. Så duktig hon är! Och söt! Kram Mia

    SvaraRadera
  12. Klart Askungen ska ha liljekonvaljer :) Vad fint!

    SvaraRadera
  13. Så duktig hon är som vågar stå på scen även om hon är blyg.
    Skönt när man inte har en massa avslutningar längre men jag saknar det oxå...
    Kram Suss

    SvaraRadera
  14. Vad söt hon är! Så kul att hon spelar teater, förstår att du är stolt!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Jag blir väldigt glad!
Ha en fortsatt bra dag!

Kramar
Jenny

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...