söndag 26 augusti 2012

Rita, skissa, mäta

Godmorgon alla fina!

Idag vaknade jag till strålande sol och ett tyst hus. 
Ibland är det skönt att vakna först. 
Hinna sitta en stund för sig själv innan resten av familjen
 kommer upptassande och dagen börjar.

Gårdagskvällens kräftskiva var härlig. 
Många skratt och hög stämning.
 Jag kände hur det värkte i kinderna och skrattgroparna 
när vi körde hem, och då har man skrattat!

*

Idag ska jag syssla med detta.
Rita, rita, rita! Så kul!
Visst är det härligt när man känner sig så sugen 
 att komma igång så att man vill börja på en gång!

Genast, ... i pyjamas, ...utan frukost, bara komma igång!

Men nu sitter jag här påklädd med frukost i magen, redo!


Önskar er en underbar söndag!

Vad ska ni göra idag?
Ikväll vill jag se en härlig film, så har ni några bra tips får ni gärna dela med er!

Kram Jenny

16 kommentarer:

  1. Vad fint det låter, och kräftor som är så gott! Film... hoppas du hittar någon bra, kanske Simon och ekarna, den var verkligen fin!

    SvaraRadera
  2. Gillar också att vakna först i lugn och ro :) Ha en finfin söndag kram Diana

    SvaraRadera
  3. Lät som en mysig start på morgonen! Vi ska ha födelsedagsmiddag här hemma:)

    Hoppas att ni får en bra dag & kväll!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Åh, låter som en perfekt söndag. Göra sånt man gillar mest. Själv är jag helt slut efter gårdagens kalas... men blev inspirerad av dig och sätter mig nog och skriver lite senare idag :) Film? Hm, jag har varit dålig på att se sådant senaste tiden.. Även om jag älskar att se på film! "Älska mig igen" såg jag på bio och den var fantastisk! Sen om du inte sett "Crazy, stupid, love" så rekommenderas den starkt!
    Ha en fin kväll! Kram

    SvaraRadera
  5. Härligt med sån inspiration! Och härligt med så mycket skratt att det värker i kinderna :)

    Hm...inga tips på film att se. Men väl en som du inte behöver se: Hungergames. Den såg jag häromdagen och det kunde jag ha låtit bli...:)

    Kramar

    SvaraRadera
  6. Hittade hit via Helenas enkla vardag. Vilken trevlig blogg du har med vackra bilder! Tilltalar mig så jag har lagt upp mig som följare via Bloglovin. På återseende :-)

    Ha en fin söndagkväll1

    Kram Lena

    SvaraRadera
  7. Visst är det en härlig känsla när inspirationen finns där och man bara vill sätta igång. Att få sätta sig och rita en tidig morgon låter hur härligt som helst.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Hei fine vennen :)

    Nydelige bilder hos deg :) Og så herlig da man kjenner det kribler etter å få begynt med noe :) Håper vi kan få se hva du har tegnet, du tegner jo såå fint :)

    Jeg elsker krim, så her blir det Varg Veum på tv i kveld :) Håper du har funnet en bra film, vennen :)

    Ha en fin kveld, Jenny, og ei fin ny uke :)
    Klemmer Lisa :)

    SvaraRadera
  9. Å, känner din inspiration och njutning!

    Har precis kommit hem, kört bil i 5 timmar ;)

    Kram!

    SvaraRadera
  10. Hallå!
    Å vad kul att hitta din blogg...

    Jätte fin med massa fint!

    Ha en fin vecka!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Jag undrar vad det är för en utbildning du går och var. Funderar på att hoppa på någon inredningsutbildning men vet inte vilken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Jag har gått två terminer på Inredningslinjen, Folkuniversitetet.
      Jag kan varmt rekommendera denna utbildning!
      Lycka till!
      Kram Jenny

      Radera
  12. Underbart! Vad ritar du på nu? Är det ett skolprojekt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, nu är det ett riktigt uppdrag!:)
      Kreativa rum och samtalsrum åt ett företag!
      Det är så roligt!
      Kram Jenny

      Radera
  13. Vilken härlig känsla att vara så taggad! Då gör du något du älskar! Lycka till med uppdraget! Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Jag blir väldigt glad!
Ha en fortsatt bra dag!

Kramar
Jenny

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...