fredag 30 november 2012

Kalender

Godmorgon fredag!
Underbara härliga fredag.
Ikväll ska vi träffa mina bästa vänner och julmysa lite tillsammans.
Längtar! Det är inte så ofta vi träffas, men desto roligar när vi gör det!!

Adventskalender
Barnen har sedan de var små haft paket-adventskalender, varje jul.
Eftersom de är tre stycken öppnar de var tredje dag. 
Jag hade själv paketkalender när jag var liten, men min mamma fixade var sin till 
mig och min bror. 
Tack snälla mamma!

Mina barn får nöja sig med var tredje dag!

Tidigare år har de haft egna kalendrar på sina rum. 
Söta kalendrar i tyg, som de har fått av...min mamma, såklart! 
Men med åren och alla paket som har hängt i dessa tygkalendrar har de blivit lite slitna och hänger nu endast som prydnad på deras rum.

Jag snickrade ihop en gran till årets kalender. 
En gran av gamla sängbrädor. 
Ja, jag gillar att återanvända!!
Sned och vind är den, men charmig på sitt sätt!






Jag önskar er en underbar fredag!

Kram Jenny

20 kommentarer:

  1. vad fin den var!! Gillar oxå att den är lite sne ovh ving, har man någonsin sett en rak gran?? Vilket fint kök du har!! Så roligt att få se lite mer hur ni har det:)

    Hoppas att du får en fin fin fredag:)

    Kraam kära du!

    SvaraRadera
  2. Men vilken fin gran! Och så många paket! Och fint hos er!!
    Fin fredag till dig oxå, kram Suss

    SvaraRadera
  3. Det får inte vara för rakt, då blir det trist!
    Jag vill också ha ett om dagen, blir alltid så nyfiken när jag ser paket...

    kramen

    SvaraRadera
  4. Vilken fiffig gran..o snygg ! Kan tänka mej att den är populär bland dina barn !!

    Glad advent till dej..kramar

    SvaraRadera
  5. Vad fin gran och vad fint ni har hemma:)
    Vi hade också paket när vi var små varje lör, sön fick man öppna ett som hängde över sängen. Jag kom ihåg i veckan vad man längtade. Så mysigt. Kul att föra traditionen vidare

    Ha en mysig fredag!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  6. Vad duktig du är! den är så fin! Önskar jag hade lite brädor hemma men vi har tyvärr inga! Ha en skön fredag!
    Du jag vet att jag frågat dig förut, men nu får jag fråga igen eftersom jag är så glömsk, men vart kommer vitrinskåpet ifrån?
    Kram helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Helena!
      Vitrinskåpet kommer ifrån IKEA. Hemnes tror jag minsann att det är!
      Kram på dig!

      Radera
  7. Men åh så fantastisk fin, den ska jag komma ihåg till Eliah blir lite större! Vi hade också kalender när vi var små, det är så kul med sånt och man kommer verkligen ihåg det!

    Ha en fin kväll med era vänner!

    Kramar Emma

    SvaraRadera
  8. Ser riktigt mysigt och spännande ut.
    Önskar dig en härlig fredag
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  9. Sen där granen hade jag önskat stod hemma hos mig:)

    Ha en riktigt fin fredagskväll//Åsa

    SvaraRadera
  10. Hur fint som helst Jenny!

    Hoppas ni får en mysig helg, kram sabina!

    SvaraRadera
  11. Den granen var fin både med & utan paket!! Tänk om en annan kunde få en sådan fin kalender....är lite avis, Sistanovemberkramar m

    SvaraRadera
  12. Snyggt Jenny! Vad bra prensentkalendern blev! Men jag vill veta vad som är i paketen!! ;)
    Ha en mysig julskyltning på söndag med vår farfar! Kramar <3

    SvaraRadera
  13. Åh så fin kalender, säger som ovanstående talare. Lägg gärna ut lite tips på vad som är i paketen;)
    Önskar er en fin helg, kram

    SvaraRadera
  14. Det var en superis kalender du gjort. Ha en in helg //Anette

    SvaraRadera
  15. Så fint! Här får de också turas om att öppna :) Jag broderade vår kalender för över 20 år sedan :) Kram!

    SvaraRadera
  16. Vilken snygg kalender!
    Fint hem :)

    Önskar dig en fin advent!

    SvaraRadera
  17. Du är helt fenomenal! Vilken underbar gran! Skulle älska en sådan.

    Jag har säkert skrivit det förut, men vi har likadan kökslampa. Tycker om den så mycket!

    Oj, nu kan jag inte sluta tänka på din fina gran med alla härliga paket...

    Kram!
    Lotta

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Jag blir väldigt glad!
Ha en fortsatt bra dag!

Kramar
Jenny

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...