söndag 1 september 2013

Höst

Höst i vårt hus

Hej på er all fina!

Ja, här är frånvaron stor och det på grund av olika anledningar.
Jag har börjat ett nytt jobb, på en ny skola och även om det är superkul, 
tar det energi att sätta sig in i allt nytt. Ja, ni vet säkert hur det är.

Sedan går dagarna, och ju längre från det senaste inlägget man kommer desto svårare är det att hitta tillbaka.
För visst är det så, att även om man trvivs med en sak, faktiskt till och med, stormtrivs,  för det gör jag med att blogga, att förmedla känslor och tankar genom bilder och ord, så kan man komma på avvägar, in i andra perioder av livet. 

Och det är nog där jag befinner mig nu. Inne i en annan del av mitt liv, en ny väg som kantas av pedagogik och skolpennor. Men jag har inte tappat intresset och mitt engagemang för varken inredning, färg, form, bild, foto...nej, långt därifrån,...men just nu måste den här andra delen av mig få ta tid.
Och då får bloggen stå till sidan en tid.

Men jag finns ju på instagram, jag är troligtvis en av de sista som tog upp denna form av att förmedla bilder.



Hösten är här hos oss. Det känns i luften. Och jag älskar hösten, älskar den, njuter och mår bra!
Och efter en sådan här sommar kan ju ingen klaga på att hösten gör sig redo att ta över. 
Eller hur!

Hos oss tänds det ljus i massor.


Jag önskar er en trivsam och mysig söndagskväll!
Här ska vi äta fiskgryta!

Kram Jenny

23 kommentarer:

  1. Allt har sin tid :)
    Här har vi oxå höst, både inne och ute. Skönt tycker jag, får ro i själen på nåt vis..

    Ha en fortsatt mysig söndag,
    kram Catta

    SvaraRadera
  2. Jaha har du bytt jobb!? Jag trodde du körde eget efter det du pluggade till!?
    Det roliga med blogguppehåll är ju att vi ser ju när man gör ett inlägg så man tappar ju inte bort varann på så vis.
    Känns lite vemodigt att hösten kommer men blir den fin är det helt ok.
    Kram Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kör dubbelt!:-). Både pedagogik och inredning!
      Krami

      Radera
  3. Är likadant här, intresset finns men inte riktigt orken eller tiden. Tycker inte jag har så mycket att bjuda på men läser med glädje andras fina bloggar.
    Säger som Helena, man ser när du gör ett inlägg. :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Grattis till nya jobbet. Jag saknar dig förstås men glädjs åt du kommer tillbaka nån gång framöver.
    Ta det med ro och låt det nya livet landa hos dig.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej Jenny!

    Saknat dig. Förstår precis vad du menar och känner. Ibland balanserar jag mellan att inte fortsätta men så tar jag tag i det, för att det är så roligt. Skriver mindre nu än tidigare.

    Vi finns här och när du känner för att skriva och har tid, njuter vi av dina vackra bilder och ord.

    Så roligt att du har mycket nytt på gång och precis som du älskar jag hösten.

    KRAM!

    Lotta

    SvaraRadera
  6. Sådär blir det ibland, vilket ju är helt okey! Vi väntar ju här;-) ps. Var med och tävla om fint nattlinne från Beachhouse hos mig, kram Victoria

    SvaraRadera
  7. Ja du, ibland hinner man liksom inte med allt man vill och man måste prioritera och prioritera rätt.

    Lycka till på nya jobbet.

    Sköt om dig

    SvaraRadera
  8. Men visst är det så, att man kommer in på nya spår i sitt liv och måste göra andra prioriteringar. Att låta bloggen vila lite då är nog klokt.
    Lycka till med allt det nya på ditt jobb!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Förstår dig! Även om det väldigt kul så tar det här med bloggandet mycket tid...
    Här kommer det bli mindre bloggande oxå framöver, kanske mer på Insta.
    Fina bilder, kram Suss

    SvaraRadera
  10. Förstår! Tid är det enda som jag önskar mig just nu, det är så himla roligt med bloggandet och fotograferandet men som sagt det tar sin lilla tid...

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  11. Hoppas det går bra och känns rätt med allt nytt :) Visst är det mysigt att tända ljus på hösten!

    SvaraRadera
  12. Nog är det höst alltid ;-)
    Hoppas du får en fin vecka.
    Kram N

    SvaraRadera
  13. Acabo de descubrir tu blog y es realmente encantador. Lleno de cosas preciosas y muchísima inspiración...Me encanta tu estilo y como decoras cada estancia de tu casa. Me quedo por aquí y te seguiré a menudo para coger montones de ideas. Te invito a visitar mi blog, sé que te gustará pues tenemos muchas cosas en común como el amor por la decoración.
    Saludos desde Barcelona
    Matilde
    http://matilde-unvergelenlaciudad.blogspot.com.es/

    SvaraRadera
  14. Ja, skoljobb kan verkligen ta all ork och tid ibland... Men oj så roligt det är och så mycket det ger tillbaka! Vad jobbar du med?
    Kram Malin

    SvaraRadera
  15. Ja, var sak har sin tid och livet där ute i verkligheten det är alltid det som går först. Hoppas du kommer tillbaka en dag, men tills dess får du ha det så fint!

    Och nej, du är inte sist med instagram så jag kan tyvärr inte följa dig.

    Ha det gott!
    Kram
    Suz

    SvaraRadera
  16. Hoppas det känns ok på nya jobbet! kram Caroline

    SvaraRadera
  17. Tittar bara in för att säga hej ;) :)
    Hoppas allt är bra med dig och på nya jobbet :)
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  18. I also love autumn and every autumn season my wife is creating an special dish for me after i work in a architectural design company in Finland ,By the way i like the design of your home and white paint is really perfect.

    SvaraRadera
  19. What i do not understood is in fact how you are no longer
    actually a lot more neatly-favored than you may be right now.
    You are so intelligent. You recognize thus significantly in relation to this matter,
    made me in my view believe it from so many various angles.
    Its like women and men aren't interested until it is something to accomplish with Woman gaga!
    Your individual stuffs great. Always take care of it up!


    Also visit my blog post come dimagrire in fretta

    SvaraRadera
  20. tolle bilder, danke für die inspirationen und einen schönen mittwoch wünscht angie

    SvaraRadera
  21. Jag rolex klocka kopia minns att jag var där i Genève 2011 när Jean-Claude Biver debuterade det som då helt enkelt kallades Hublot Masterpiece fake rolex (aBlogtoWatch hands-on här). Hublot ristade senare ut en ny serie av avancerade klockor inom Masterpiece-kollektionen som fake omega inkluderade denna tonnageväxlade modell, plus andra. Modeller med denna design utformades senare som Hublot MP-6, fake breitling och ännu senare klarades detta tonneau Big Bang-fall ytterligare för att kallas Hublot ”Spirit Of Big Bang” - vilket är fake tag heuer namnet på att alla Hublot-modeller med detta fall stil har idag.

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Jag blir väldigt glad!
Ha en fortsatt bra dag!

Kramar
Jenny

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...